יום רביעי, 19 בספטמבר 2012

עושים סדר - פינת עבודה מסודרת ופרקטית


דירות חדשות
סדר בסביבת העבודה

רכשת דירה חדשה ואתם עדין לא מרוצים? מעבר דירה לא פותר את בעיות הסדר והמקום. בעיות הלו מקורן לא רק בחוסר מקום אלא בחוסר ניסיון של רובנו בניהול סדר נכון. לא פעם שואלים אותי כיצד עושים סדר בדירה קטנה? שולחן עבודה נקי ומסודר זה מתכון מצוין לסדר בראש. דמיינו את חלל העבודה בתור הראש שלכם... הפחתת הסחות הדעת ומיקוד מאפשרים יצירתיות ויעילות. הבה נתעכב על כל הפרטים המאפיינים סביבת עבודה פרודוקטיבית, המשרתת את בעליה על הצד הטוב ביותר. סביבת עבודה הינה חייבת להיות חדר העומד בפני עצמו, לעיתים אפילו פינה או קיר בסלון יכולים להספיק. העיקר שתהיה זו סביבה המוקדשת אך ורק לצורך עבודה, כדי שתוכלו לארגן אותה כך שתענה על הצרכים הנדרשים במסגרת העבודה שלכם. גם אם אתם לא עובדים מהבית ומבלים את רוב שעותיכם בישיבה מול השולחן המשרדי בעבודה, הרבה מכם ודאי נוטים לקחת את העבודה הביתה ולהקדיש לכך שעות נוספות. העצות הבאות מתייחסות אומנם לסביבת עבודה ביתית, אך בקלות תוכלו לאמץ אותן גם בכל הנוגע לסביבת העבודה המשרדית שלכם. שכן סדר וניקיון מעולם לא הזיקו לאיש.

ארבע רגליים ומשטח
נתחיל מהשולחן, האלמנט המרכזי בסביבת העבודה. למרות שארבע רגליים ומשטח יספיקו כדי לענות על הצורך הבסיסי, כדאי מאוד לשקול בחירת שולחן נאה, שתיהנו לשבת לצידו. בפרט כאשר סביבת העבודה ממוקמת בחלל מרכזי בבית, כך שיהיה עליה 'להתכתב' עם השפה העיצובית שלו. לצורך העניין, אם בחרתם להקדיש את פינת הסלון לצורך יצירת סביבת עבודה, והסלון שלכם בגווני חום, ודאי תעדיפו שולחן עץ על פני שולחן עם רגלי מתכת מודרניות. ולהיפך, אם החלטתם להציב את השולחן בחדר השינה, נסו לבחור שולחן המשתלב בחדר באופן טבעי, כזה שכמעט ואינו מורגש. במידה וזכיתם לחלל עבודה העומד בפני עצמו, חדר שלם העומד לרשותכם, הדברים היחידים בהם תיאלצו להתחשב הם גודל ומיקום, את הסגנון תוכלו לבחור באופן חופשי לחלוטין.

אז איך בוחרים שולחן?!
לפני בחירת השולחן שאלו את עצמכם כמה שאלות: מה גודל השולחן הרצוי לי והיכן אמקם אותו? לשם מה אמור לשרת אותי השולחן - לעבודה, לימודים או גם וגם? האם על השולחן ימוקם מחשב ואם כן, האם מדובר במחשב נייד או שולחני? באופן אידיאלי, על שולחן העבודה להיות מספיק רחב כדי שתוכלו להניח עליו ספרי לימוד או חומרי עזר לעבודה וכן מסך מחשב רחב. אם אתם עובדים מהבית, חשבו גם על כך שתצטרכו להניח על השולחן מכשיר טלפון, מדפסת ואולי גם פקס. שולחן שעומקו לפחות 70 סנטימטרים יהיה נוח במיוחד.

על השולחן
יותר מכל, חשוב לשמור על סדר בסביבתה עבודה. ודאי ישנם דברים שתהיו חייבים להניח על השולחן - מחשב, טלפון וכו', כך שמיד יצטמצם משטח העבודה. את המשטח הנותר לרשותכם יש לארגן באופן יעיל, כך שכל דבר יונח במקומו. את כלי הכתיבה מומלץ להניח בספל רחב ולמקמו לצד מסך המחשב, את לוח השנה או פריטי הקישוט הניחו במקום בו לא יפריעו לכם להניח את שתי הידיים על השולחן ולהקליד בנוחות. את הטלפון יש להניח בהישג יד, כך שלא תבזבזו זמן בחיפוש אחר המכשיר. הרמקולים צריכים להיות מונחים אף הם לצד המסך (או מאחוריו, אם השולחן עמוק דיו). בקלות רבה תצברו ניירת על השולחן; מעטפות דואר, קטלוגים, קלסרים או סיכומי הרצאות. מגש מסמכים בן שלוש או ארבע מקומות יסייע לכם בסידור הניירות. למשל, הקדישו מגש אחד למעטפות, מגש אחר לחשבוניות-קבלות ומדף נוסף לשאר הניירות. נקו את סביבת העבודה מכל דבר שלא אמור להיות שם! צעצועים של הילדים, בגדים אחרי כביסה או תיקים. בכל הנוגע לסביבת העבודה, האמירה Less is more מדוייקת במיוחד.

מידע נוסף ניתן למצוא במגזין עיצוב הבית