יום חמישי, 13 בספטמבר 2012

משפצים דירה -ריצוף שיש

ריצוף שיש – הבחירה האלגנטית

 

ריצוף שיש הוא אחד מאפשרויות הריצוף המפוארות והיוקרתיות ביותר בנמצא. נכון, לעומת סוגי ריצוף אחרים עלותו גבוהה יותר, אבל הוא אסתטי מאוד למראה, עמיד, קל מאוד לנקותו, והוא מצהיר על אמרה עיצובית מיוחדת במינה, שכולה אומרת הוד,פאר והדר. השיש הוא גם אלגנטי מאוד. לשיש יש היסטוריה עשירה, והוא היה חומר הגלם המועדף על אדריכלים, מעצבים ואומנים לאורך כול ההיסטוריה האנושית. שיש טבעי נחצב ברכסי ההרים במדינות שונות בעולם, והם זמינים במספר גימורים שונים, גדלים וצבעים. 

 מידע חשוב על ריצוף שיש

החלטתם לבחור ריצוף שיש? הנה כמה דברים שיש לדעת על חומר גלם זה : השיש הוא אומנם אופציית ריצוף אלגנטית ומתוחכמת, אבל הוא דורש טיפול ותחזוקה מסוימים. הטיפול הקבוע נועד להגן על אריחי השיש מפני דליפות ורטיבות. השיש גם רגיש לסוגים מסוימים של כתמים.

  1. שיש הוא אבן טבעית וכול מוצרי האבן הטבעיות הן משטחים נקבוביים, מה שהופך את השיש לרגיש לנזקים וכתמים. על מנת למנוע זאת ולהגן על אריחי השיש שלכם, בעת התקנתם הם אמורים לקבל טיפול מתאים, מורחים אותם עם חומר אוטם, הן מתחת לפני השטח והן מעליו. כך ניתן לאטום נקבוביות הנמצאות בחומר באופן טבעי וגם גם להגן עליו וליצור שכבה נוספת. כול חצי שנה עד שנה, מומלץ למרוח על השיש חומר איטום, אך בהחלט לא חייבים, תלוי מהו סוג השיש בו בחרתם, אבן טבעית היא מטבע הדברים, הרגישה ביותר לפגעים ונזקים


חשוב מאוד להימנע ממגע כלשהו של חומצה עם אריחי השיש. החומצה בהיותה חומר חריף במיוחד, תגרום לנזקים לאריחי השיש, מה שיביא לתגובה כימית ושינויים בצבע. על איזה חומרים חומציים מדובר? לא רק על חומצה המשמשת לניקוי, אלא גם כל מיני מיצים טבעיים, משקאות מוגזים, סבונים וחומרי ניקוי אחרים. אם תאטמו כנדרש את אריחי השיש, תוכלו להגן עליהם מפני הסכנות הללו. כמו כן, כאשר אתם מבצעים את הרכישות השבועיות שלכם ברשתות השיווק, מומלץ לרכוש נוזל רצפות מיוחד

יתרונות וחסרונות של ריצוף שיש במטבח

 

שיש הוא אומנם ריצוף דקורטיבי למטבח, הוא מיפה כול חלל ומעניק תחושת ניקיון בוהקת, אך יש להתייחס היטב לנושא ההחלקה. מקדם חיכוך של רצפת שיש תלוי בסוג גימור שיש אבן. רצפת שיש מבריקה בעלת מקדם חיכוך נמוך מאוד, במיוחד כאשר היא רטובה, מגבירה את פוטנציאל ההחלקה ועוד במרחב המועד לפורענות כמו המטבח.

 

באשר לניקוי האריחים, רובינו נוטים לחשוב שהשיש הוא חומר גלם קשה מאוד, אך האמת היא אחרת. מדובר על חומר די רך אשר עלול לסבול מנזקים עקב סדיקה ושבירה. על ידי טיפול הולם במהלך ההתקנה בהחלט ניתן למנוע זאת, אבל היו בטוחים, שהמתקין מודע לעניין ויודע מה לעשות.

 

כאשר השיש הוא מלוטש, הוא גם רגיש מאוד לשריטות. יש להיזהר מאוד מגרירת רהיטים על הרצפה. ניתן לחפות את רגלי הרהיטים עם גומי. ניקוי קבוע של אריחי השיש ושמירה על הרצפה נקייה מלכלוך, רק תיטיב עם האריחים ותבטיח עמידות טובה יותר.

 

היכן מומלץ לרצף עם אריחי שיש?

 

השיש הינו חומר גלם יקר יחסית ואם אתם מוגבלים בתקציב הכספי, בהחלט יש לתכנן את אופי הריצוף מראש. ככול שהאריח גדול יותר, כך בהתאם גם מחירו. מומלץ לרצף את הסלון בשיש, את חדר הכניסה, את המטבח וחדר האמבט. שיש הוא בהחלט לא מתאים לחדרי ילדים ולחדר השינה שלכם, מכיוון שהסגנון שלו הוא פחות חם, ומכיוון שמדובר על חומר גלם רגיש מאוד, הדורש טיפול ותחזוק. אם החלטתם לרצף את כול הבית מחדש, מומלץ לבחור לחדרי השינה וחדרי הילדים ריצוף פרקט.

כול סוגי הריצוף האחרים יכולים להשתלב היטב עם ריצוף שיש, אך יש להתאים את הגוונים אחד לשני על מנת ליצור קו הרמוני, ויש כמובן להתאימם לצבעי הרהיטים, הדלתות, הקירות ולסגנון העיצוב הכללי.

 

על מנת לקבל איזשהו מושג על ריצוף שיש, כדאי לגלוש לאתרי האינטרנט של היבואניות ויצרניות השיש. לרוב הם מציגים תמונות של חללים שכבר עוצבו, כך תוכלו להתרשם מהגוונים, מהטקסטורות ומהמראה הכללי. כדאי גם לערוך השוואת מחירים בין העסקים השונים, ולוודא שהם מעסיקים את מיטב אנשי המקצוע בתחום, אלה גם יוכלו להעניק לכם ייעוץ מתאים.

נכתב על ידי מומחים מחברת בוני התיכון ישראל - http://www.boh.co.il/