יום חמישי, 13 בספטמבר 2012

שיפוץ דירה - פרקט למינציה


פרקט למינציה - שיפוץ דירה בזול

 

מעוניינים לשפץ את הבית במחיר הוגן וזול ולרצף אותו בפרקט? מומלץ לכם לחשוב ברצינות על פרקט למינציה. מבין כול סוגי הפרקט, זהו הפרקט הזול ביותר, אבל עם זאת העמיד ביותר, בפני שחיקה, דהיית צבע, פגיעה ושריטות מגרירת חפצים ושאר נזקים ופגעים. במאמר זה תוכלו לקרוא עוד על פרקט למינציה בעזרתו תוכלו לשפץ את ביתכם במחיר זול יחסית.

על פרקט למינציה ופרקט מעץ מלא

ריצפת הפרקט הומצא בצרפת. למעשה, בעבר היה נהוג לעשות שימוש אך ורק בפרקט מעץ מלא, אבל עלותו גבוהה יותר והוא עמיד פחות בפני נזקים. לעומתו פרקט למינציה הוא זול יותר, ועמיד יותר, ומראהו איננו פחות מרהיב מעץ מלא. הפרקט עשוי מחומר גלם ידידותי לסביבה, רמת הבידוד שלהם גבוהה. בעבר היה נהוג לחשוב שזוהי שיטת הריצוף האידיאלית למדינות קרות. אבל בשנים האחרונות, ריצוף בפרקט הפך להיות יותר ויותר נפוץ במחוזותינו ולא בכדי. לפרקט הרבה מאוד יתרונות, הוא משווה לבית אווירה חמה, מדובר על בחירת העיצוב האולטימטיבית, ורמת הבידוד שלו גבוהה. אין זה נכון שהפרקט מחמם את הבית, אלא נהפוך הוא. בקיץ הרצפה קרירה יחסית, ובחורף חמימה. נעים מאוד להלך עליו יחפים.

מה פירוש פרקט למינציה? 

פרקט למינציה הינו פרקט העשוי מחומרים מלאכותיים והוא מודבק על לוחות סיבית דחוסה. הציפוי שלו חזק ועמיד במיוחד, איננו נוטה להיות מושפע מתנאי אקלים, אפילו קיצוניים, הוא לא מתעקם ואיננו נשחק, כמו כן הצבע שלו לא דוהה כמו הצבע של פרקט אמיתי, כך שאם אתם מעוניינים לחסוך בכסף, וטרחה הכרוכה בתחזוק וטיפול, הבחירה בפרקט למינציה היא הבחירה האופטימאלית מבחינתכם. הפרקטים גם נבדלים ברמת העמידות שלהם, פרקטים לעסקים חייבים להיות בעלי רמת עמידות גבוהה, ולעומתם, פרקטים לבתים, יכולים להיות בעלי רמת עמידות ושחיקה נמוכים יותר.
הפרקטים גם נבדלים ברמת עוביים. ככול שהם עבים יותר, כך הם גם עמידים יותר. פרקט מלאכותי יכול להגיע בשלושה עוביים: פרקט בעובי של חמישה עד שישה מ"מ, פרקט בעובי של שמונה מ"מ ופרקט בעובי של עשרה עד שנים עשר מ"מ.

על התקנתו של פרקט למינציה

ישנם סוגי ריצוף קלים להתקנה, וסוגי ריצוף מסובכים יותר להתקנה. ריצוף מפרקט למינציה, נחשב להיות קל להתקנה, ולמעשה, אם יש לכם ידי זהב, תוכלו להתקינו לבד וכך לחסוך בהוצאות. המחיר מורכב משני פרמטרים: סוג הפרקט, גודל השטח ומחיר ההתקנה. אבל עדיין עם כול הכבוד למיומנויות שלכם ולכשרון, עדיף לשכור את שירותיו של איש מקצועי. לא בטוח שתדעו מה לעשות במקרה של תקלות ובמקרים לא צפויים.
אם תבדקו את גודל המשטחים אותם אתם מעוניינים לחפות, תמיד כדאי לרכוש יותר חומר במקרה שמשהו ישתבש, או בעתיד לבוא, והיה ואריח אחד או יותר יפגעו, אך הצעה זו תקפה לכול סוגי החיפויים, תמיד מומלץ להזמין כמות גדולה יותר משטח החיפוי