יום רביעי, 25 ביולי 2012

שיפוץ אמבטיה | שיפוץ חדר אמבטיה


חדר אמבטיה

לפני 20 או 30 שנה, ברוב הבתים בישראל, היה רק חדר אמבטיה אחד. בנוסף, מטרותיו היו פונקציונאליות בעיקרן, נכנסנו למקלחת קצרה או אמבטיה ובזה הסתיים העניין. כיום, ברוב המבנים החדשים, ישנם כמה חדרי אמבטיה, אחד צמוד לחדר ההורים, חדר רחצה לילדים, ואולי אפילו עוד אחד, המיועד לאורחים שבאים לבקרינו מידי פעם. גם מגמת עיצוב החדרים הללו השתנתה ללא היכר. כיום אנו משקיעים מחשבה רבה, והרבה מאוד כסף, בעיצוב חדרי האמבט, על מנת שיהיו לא רק פונקציונאליים, אלא גם נעימים לשהייה.








חיפויים

לא כול כך פשוט וקל כיום לבחור מבין שלל סוגי החיפויים. ישנם אנשים המעדיפים לחפות את הרצפה ואת הקירות באריחי קרמיקה, ישנם כאלה המעדיפים לחפות באמצעות אבן שיש, וישנם כאלה המשלבים בין השניים. לעומת אריחי הקרמיקה, השיש הוא חומר גלם יקר יותר, ויש לקחת זאת בחשבון. ניתן למשל לחפות את הרצפה והקירות עם אריחי קרמיקה, ואת המשטח שמסביב לכיור עם שיש. מומלץ לבחור סוגי חיפויים עמידים בפני רטיבות ולחות, ועמידים בפני החלקה. אם אתם מאוד אוהבים מראה עץ טבעי, תוכלו למצוא בחנויות השונות, אריחים שדומים מאוד לעץ, אך עדיין אין מדובר על הדבר אמיתי, שכן לא מומלץ לחפות באמצעות עץ את חדר האמבטיה, הוא איננו עמיד בפני רטיבות.

 כאשר מדובר על חיפוי הקירות, מגוון האפשרויות הוא עצום וכמעט בלתי מוגבל. אריחי הקירות, אינם אמורים להיות עמידים בפני החלקה כמו רצפת חדר האמבטיה, וכך תהיו פחות מוגבלים. ניתן לבחור מבחר אריחים, בצבעים שונים, גדלים שונים וטקסטורות מגוונות. ישנם אריחים חלקים, ישנם מחוספסים וישנם אריחים עם דוגמאות מוטבעות.

יצירת קו הרמוני ואחיד

עיצוב חדר האמבטיה, איננו מסתכם כמובן, אך ורק בבחירת החיפויים המתאימים. יש גם לבחור כלים סניטריים, כיורים, אסלות, אביזרי פרזול, מקלחת, תאורה ועוד. ולכן, רצוי לדעת לשלב ביניהם, כך שתיווצר הרמוניה בחלל. אם אינכם סומכים על הטעם שלכם, ומוצאים עצמכם מבולבלים מכול השפע המוצע כיום בחנויות, אולי כדאי להיעזר בשרותיהם של מעצבי פנים, שיוכלו לכוון אתכם. ניתן כיום למצוא מגוון רב של ברזים, המותקנים בצורות שונות, ראשי מקלחת, כאשר אחד הפופולאריים ביותר כיום, הוא ראש מקלחת גשם, המדמה את חווית המקלחת למטר גשם עדין ונעים. ישנם מגוון רב של כיורים, חלקם נפרדים וחלקם משולבים עם ארון.

גם מגוון האמבטיות הוא גדול למדיי, אם אתם רוצים ליצור מחדר האמבטיה שלכם חדר מיני ספא, תוכלו לבחור אמבט ג'קוזי מרגיע ומהנה, בעל נתזי מים. כדאי להקדיש גם מחשבה רבה לריהוט, לבחור רהיטים העשויים גם הם מחומר עמיד בפני מים ולחות, כאלה שקל לנקותם ולתחזק אותם. לבחור ידיות מתאימות לארונות, תאורה נעימה ועוד. אם אתם מתלבטים באשר לצבע השולט בחדר האמבטיה, כדאי שתדעו, בחירת צבע לבן כצבע שולט, היא בחירה נבונה וחכמה, הלבן, תמיד ישדר ניקיון, סטריליות, הוא נעים מאוד לעין והרמוני.


למידע נוסף בקרו באתר חברת אלוני המתמחה בפתרונות עיצוב בשיש וקרמיקה http://www.alony.co.il/